metodo

listening

The first step to understanding the customer’s needs is the ability to listen. Each project stems from clearly understanding the needs of companies and organisations to create tailor-made communication plans, choosing the tools and actions best suited to each one’s needs. The approach is maieutic: customers are the bearers of a series of values and specificities, to be brought out and clarified, even to themselves, through a series of targeted questions that we ask to obtain a brief as precise as possible and that meets the real needs of the company and to bring out the communicative universe it belongs to.

objectives and strategy

The second step is to transform general needs into precise and measurable goals, by coming up with a clear strategy, the most appropriate communication tools and definitive timing in which to achieve them. Our approach to their objectives is strategic, concrete and realistic. We evaluate the sustainability of the actions in the short, medium and long term based on the technical, organisational and economic resources of the corporate structure. In particular, in this phase, communication goals are aligned with commercial and strategic objectives.

context

An effective communication strategy cannot underestimate the context in which the customer takes action. A preliminary analysis of the market and the reference target, competitors and economic, social, historical and political variables that influence the business trend in any way is therefore necessary. This understanding of the industry, the languages and the universe each customer belongs to helps to carry out targeted communication actions, optimising time and resources.

Risorsa 2

focus and development

The creation of value through communication passes from the structuring of an integrated activity synergistic with the business mix and business objectives. The development of our projects employs several tools and integrated multi-channel actions that are developed through constant dialogue with companies and management without forgetting the broader network of stakeholders involved.

feedback and reports

We believe in the value of restitution and constant feedback, which allows us to form a virtuous circle of information exchange, restitution to the customer is fundamental where necessary to redirect activities in a timely manner. Through this method we give ample space to the ability to measure results and the achievement of agreed KPIs.

Metodo

Risorsa 2

ascolto

Il primo passo per una corretta comprensione dei bisogni del cliente è la capacità di ascolto. Ogni progetto nasce da una profonda comprensione delle necessità di aziende e organizzazioni per creare piani di comunicazione su misura, scegliendo ogni volta gli strumenti e le azioni più adatte alle esigenze di ciascuno. L’approccio è maieutico: i clienti sono portatori di una serie di valori e specificità, da far emergere e da chiarire, anche a loro stessi, attraverso una serie di domande mirate che mettiamo a punto per ricavare un brief il più possibile preciso e aderente alle reali necessità dell’azienda e per far emergere l’universo comunicativo di appartenenza.

obiettivi

Il secondo passo è trasformare esigenze generiche in obiettivi precisi e misurabili, individuando una strategia chiara, gli strumenti di comunicazione più adeguati ed un timing definito per raggiungerli. Il nostro approccio agli obiettivi è strategico, concreto e realistico, valutiamo nel breve, medio e lungo termine la sostenibilità delle azioni in base alle capacità tecniche, organizzative ed economiche della struttura aziendale. In particolare in questa fase si allineano gli obiettivi di comunicazione a quelli commerciali e strategici.

contesto

Una strategia di comunicazione efficace non può sottovalutare il contesto nel quale si trova ad agire il cliente. È quindi necessaria un’analisi propedeutica del mercato e del target di riferimento, dei competitor e delle variabili economiche, sociali, storiche e politiche che influenzano in qualsiasi modo l’andamento del business. Questa comprensione del settore, dei linguaggi e dell’universo di appartenenza di ogni realtà aiuta a portare avanti azioni di comunicazioni mirate, ottimizzando tempo e risorse.

focus e sviluppo

La creazione di valore attraverso la comunicazione passa dalla strutturazione di un’attività integrata sinergica con il business mix e gli obiettivi aziendali. Lo sviluppo dei nostri progetti impiega più strumenti ed azioni multicanale integrate che si sviluppano grazie ad un costante dialogo con le aziende ed il management senza dimenticare la rete più estesa degli stakeholder coinvolti.

feedback e report

Crediamo nel valore della restituzione e del feedback costante che consente di generare un circolo virtuoso di scambio di informazioni, di restituzione al cliente e fondamentale dove necessario per reindirizzare tempestivamente le attività. Attraverso questa modalità diamo ampio spazio alla misurabilità dei risultati e al raggiungimento dei KPI concordati.

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